banka hesabı ve google hesabı

[ben bundan daha önce burda bahsettim diye hatırlıyorum ama bir türlü bulamadım. hatta başlığı da "ne diyon sen google" gibi bir şeydi. neyse.]

blogoscoped'ta gördüm şimdi. google ceo'su eric schmidt cloud computing'i bankacılık sistemine benzetmiş. yani para eskiden yastık altında güvende dururken şimdi bir kredi kartı hesabı ile kağıt parayla yapılabilen tüm her şey ve hatta daha fazlası yapabiliyor. insanların kendi datalarını başka ellere emanet etme konusunda çekinceleri olsa da cloud computing de bankacılık sisteminin yolunda ilerliyor, diyor schimdt.

evet, çok haklı. ben bu benzerlikten çok önce bahsetmiş ve şuna benzer bir şeyler demiştim: google her ne kadar bize gmail hizmetini bedava veriyorsa da bize karşı sorumlulukları var. datalarımız tıpkı banka hesaplarımız gibi bize özeldir ve güvenliği ve muhafazası google'ın sorumluluğundadır. hesabıma her an ulaşabilmem, sorun çıktığında yardım edecek birini bulabilmem google'ın bize ihsan eyleyeceği erdemlerinden birkaçı değil bizzat yükümlülükleridir. ayrıca öyle keyfi istedi diye hesabımızı da bir anda deaktive edemez. datalarımız paramız gibidir... umarım schimdt şimdi dolaylı da olsa bunları kastetmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder