ekşi sözlük'ün yılmaz savunucuları aferin size

[ekşi sözlük ile harun tekin arasındaki yazı savaşında ben de bişeyler yazmıştım. onu aşağıya aktardım da başka bir şey söylemek istiyorum bu olayla ilgili. sözlükte zenci nickiyle yazan reşat çalışlar`` da harun'a giydirmişti konuyla alakalı olarak. sonra birden "sandinista" nickli bir yazar çok fena bir entry girdi reşat çalışlar başlığına. hatırlayabildiğim kadarıyla reşat hakkında psikolojik sorunları var diyordu ve alman lisesinde zor zamanlar geçirmiş falan. ama öyle böyle değil bayağı ağır bir yazıydı. sonra ben bu yazara biraz bakındım, hafiyelik yaptım. kimi buldum dersiniz? kerem kabadayı. ahah, bunlar okul arkadaşıymış. neyse sonra reşat'ın şikayeti geldi sanırım. entry silindi ve sandinista çaylak yapıldı. kapılar ardındaki konu buydu aklımda böyle kalmış. devamında ne oldu bilmiyorum. ha evet sonra zenci bir başlık açmıştı unuttum şimdi. işte yakın arkadaşların tartışmada bir anda değişmesi minvalinde bişeydi. aman neyse sıkıldım]

anladığım kadarıyla bir zaman önce kerem kabadayı ekşi sözlük'te nazi yanlısı birkaç yazar ve onların propagandist entryleri ile karşılaşmış. bunlarla bir şekilde mücadele etmeye çalışmış ve sonra harun tekin ile konuşup konuyu yazılı medyaya (yeni aktüel) taşımaya karar vermişler. konuyu daha geniş bir mecraya taşıyarak kamuoyunu ve ek$i sözlük okur/yazarlarını bilgilendirip nazi yanlısı yazarlara karşı daha güçlü bir tepki verilebileceğini düşünmüş olmalılar.

sorun şu ki, ek$i sözlük yazarları bu durumu kendi üstlerine alındılar. harun tekin ve mor ve ötesi'nin popülerlik uğruna ek$i sözlük'e saldırdığına kani oldular. harun tekin'in dikkat çekmeye çalıştığı konuyla alakasız onlarca yazı yazdılar. buna en önemli etken ise harun tekin'in konuyu anlatış biçimi olsa gerek.

ilk yazının ardından bu ikinci yazı ise konuyu yanlış anlayıp (ya da gayet doğru anlayıp da bambaşka yere yoran, bilmiyorum) ek$i sözlük'ü savunan yazarlara hitap ediyor. sorun yine harun tekin'in tavrı.

halbuki olay açık açık izah edilse bu kadar çok entrye sebep olmayacaktı. belki de olacaktı ama konusu ek$i sözlük'teki nazi taraftarları olacaktı.

ek$i sözlük'te nazi taraftarlarına karşı tepki uyandırmak amaçlı bir yazı bolca eleştiri dolu entrye neden oldu ama eleştirinin objesi harun tekin ve mor ve ötesi oldu. bir şeyler yanlış yapıldı/yapılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder