mal mal yatan hayvan

[ekşi duyuruyu seviyorum. bazen ilginç sorular geliyor. işte bir soru ve cevabım]


hani köpekler mal mal yatıyor ya bazen, sağa sola bile bakmadan yatıyorlar; ama gözleri açık. işte o sırada ne düşünüyor bu hayvan? düşünüyor mu? nedir yani o anlardaki olay? sadece köpekler değil tabi. ön-teşekkürler... yasakani #102402


el cevap:
ben kendimizden o kadar da farklı görmüyorum hayvanları genel olarak. onları anlayamamamızın sebebi zaman algılarımız arasındaki farklılık bence. bak mesela baraka filminde bir avm'nin içini hızlı çekim (stop-motion) gösteriyorlardı. insanlar tıpkı karıncalara benziyordu. o an onların ne yaptığını/düşündüğünü kestirebilmek imkansız. o insanın zaman algısına sahip olmamız gerek.

köpekte de aynı durum geçerli bence işte. onun zaman algısına sahip olabilsek her şey anlamlı olacak. neden durup dururken koştuğu, neden camış gibi yattığı ve bunları yaparken neler düşündüğü, vs hepsi anlamlı gelecek. öyle olmasa canlı-cansız varlık ayrımı saçma olur bence.

şimdi tek hücreli canlılar da düşünüyor mu o zaman, denebilir: evet, gülünç olma pahasına buna inanıyorum. canlı her şeyin adına "düşünmek" denen eylemi gerçekleştirdiğine inanıyorum. bizim bunu kendimize mal etmemiz de cahil ukalalıktan başka bir şey değil. benim yorumlamam bu kadar, hadi hayırlı işler.



edit: şimdi yazdığım okudum da sanki spiritüel, new age müridi imajı çizdim gibi. yok öyle bişey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder