talih oyunlarında en iyi strateji

uzun zamandır aksatmaksızın piyango bileti alır, şans oyunları (sayısal, on numara, süper loto, şans topu) oynarım. ancak kendimi asla bunlara kaptırmadım. stratejim de hep şu olmuştur: olabilecek en az masrafla şans sahibi olmak. yani piyango bileti alıyorsam sadece 1 çeyrek bilet, şans oyunu oynuyorsam da sadece tek kolon ile yetinmek.

ben kendi geliştirdiğim bu taktikle mutlu mesut yaşarken, paranın kıymetini ve nasıl değerlendirileceğini en iyi bilen insanlar olarak tanınan yahudilerle ilgili okuduğum bir kitapta tam da benim dediğim şeylerin bir hasidik rabi tarafından da söylendiğini gördüm.

kitabın adı geçmişten günümüze yahudi tarihi ve kültürü. bahsettiğim pasaj ise şöyle (s.91):

bir yahudi piyango bileti alabilir mi, yoksa bu, yasak olan kumar mı sayılır? işte büyük bir hasidik rabinin cevabı: bir bilet satın al ki tanrı istiyorsa, seni kolay yoldan zengin etsin. ama birden fazla bilet satın alma. neden paranı çarçur edesin? tanrı kazanmanı istiyorsa, bunu elindeki tek biletle yapacaktır!


ps: ayrıyetten, henüz bitirmedim ama kitabın yahudilerle ilgili oldukça ufuk açıcı bir başlangıç eseri olduğunu söyleyebilirim. keşke üniversite antik yunan-roma dersleriyle beraber yahudi tarihini de gösterselermiş. tüm dünya siyaset, din ve edebiyatında adamlarının tarihinin etkisi bariz bir şekilde görülüyor.