"söyleyemiyorum. ama yazdım. umarım okursun"

çok fazla değil, bundan bir hafta önce aklıma bir site fikri geldi. şöyle bişey: birisine (bu sevgili olur, arkadaş olur, akraba olur, patron olur) söylemek/anlatmak/itiraf etmek isteyip de bir türlü başaramadığın/cesaret edemediğin şeyleri, o kişiye özel olarak bu siteye dökmek. itiraf.com'u hatırlatmış olabilir ama öyle değil. evet, başkaları da okuyabilir ama anlatım şekli o kişi varmış gibi olacak. amaç da sadece o kişinin bulması/okuması ümidiyle yazılar bırakmak.

ben böyle yeni bir fikrin doğumunu yaparken, kaderin huy edindiği garip bir oyun mudur nedir, iki gün sonra bu fikrimin yapılmışını buldum: "please find this" adında bir blog. başlığında da amaçlarını açık seçik belli etmişler: "bir şeyi anlamanı istiyorum. bunu senin için yazdım. sadece ve sadece senin için. bunu okuyan başka herkes ne bu denilenleri anlayamaz. anladıklarını sanabilirler ama anlayamazlar. beklemiş olduğun işaret bu. bu sözcükler sen okuyasın diye yazıldı".

tabi moralim bozuldu. ama alıştım buna artık. aslında siteye biraz bakındığımda tam olarak istediğim şey olmadığını da gördüm. dün biraz daha geliştirdim kendi konseptimi o yüzden.

öncelikle onca yazı içinde, okuyacak kişinin daha kendisine bir yazı yazılıp yazılmadığından bile emin değilken kendisine yazılan olası bir yazıyı bulması zor olur gerçekten. dahası aslında kendisine yazılmamış bir yazıyı kendisineymiş sanmak/şüphesine düşmek gibi tehlikeli durumlar da vuku bulacaktır.

bu tür sorunlarının önüne geçebilmek için yazıları okuyacak kişilere en baştan yardımcı olarak birkaç ipucu verilmeli. bunlar neler olabilir? çok basit: o kişiye ait ama sadece ona ait olmayıp aynı zamanda başka insanlara da ait özellikler etiket olarak kullanılabilir. örnek vermek gerekirse: isim ve doğum tarihi bu iş için uygun. soyisim değil ama. sadece bir kişiyi işaret eden özellikler özel hayatın gizliliğini ihlal edebileceğinden sorun yaratabilir.

örnek bir senaryo üretelim: diyelim mehmet'in, hakan adında bir arkadaşına anlatacakları var. mehmet isterse "hakan" adını ya da biliyorsa "hakan"ın doğumgününü (ama ikisini birden değil) etiketleyerek yazısını siteye girer. eğer hakan olur da bir gün bu siteye rastgelir ve kendisine yönelik bir şeyler yazılıp yazılmadığını merak ederse yapacağı şey etiketlerden ismini ya da doğum tarihini bulup, varsa yazılanları okuyarak kısa bir sürede merakını giderir. olay bu kısaca.

bunları düşünürken aklıma aynı konsepti başka bir mecrada uygulama fikri geldi. o daha heyecan verici. onu da sonra yazarım. umarım ben yazana kadar yine birilerinin fikrimi önceden hayata geçirdiğini görmem.