insan düşünürken gözlerinin ne yöne doğru baktığının belli anlamları olduğunu okumuştum bir yerlerde. aşağıdaki videoda ise beynin sorulara nasıl tepki verdiği net bir şekilde çözümlenmiş görünüyor. video ne kadar doğrudur/bilimseldir orasını bilemem, ama gözlerin aslında kendi başına bir organ olmadığını, beyinle arasında hiçbir aracı bağlantı olmadığını yani sonuç olarak gözlerin aslında beynin kendisi/parçası olduğunu hatırlatırım. gözler bir insanı tanımada/incelemede en dolaysız yol gerçekten de. izleyin:  

2 yorum:

  1. Elbette, gözlerdeki ifade asla küçümsenemez; en bariz örneklerinden biri de bazı insanların konuşurken gözlerini kaçırması veya göz-göze gelmemeye çalışması olarak gösterilebilir.

    Bilimselliği konusuna gelince; örneğin ifadeye göre hemen yanda dikkat çeken kelimeri tam olarak neye göre belirliyor olabilirler? Gerçi şey izlemiştim, yine beyin üzerine bir program, insanlara bazı resimler gösteriliyor ve bu resimlere verdikleri tepki esnasında oluşan beyin aktivetelerini inceliyorlar vs.

    Ama ne olursa olsun, böyle çalışmaları çok seviyorum ve yakaladığım zaman kaçırmadan izliyorum.

    İzlemediysen sana zamanında yapılmış meşhur bir-iki deneyi öneriyim.

    1. Stanford hapishane deneyi.

    İşte, yapay bir hapishane kuruluyor ve gönüllü öğrencilerin bazıları gardiyan, bazıları mahkum oluyor. Ve sonuçlar inanılmaz. İnternet üzerinden rahatça bulabilirsin.

    2.Miligram deneyi.

    Bu da insan psikolojisine dair harika bir deneydir. Bunda da, insanın bir başkası hayatı ile ilgili karar vermede ne kadar ileri gidebileceğine dair. Videosunu izlememiştim sanırım ama yazılı olarak rahatça bulunabilir.
    Ekşi Sözlükte falan da bahsediliyor bunlardan detaylı.

    Neyse, bunun gibi başkaları da vardı ama hatırlayamıyorum şimdi. Zaten belki de izlemişsindir.

    Hadi görüşürüz.

    YanıtlaSil
  2. stanford'u değil ama milgram deneyini biliyorum. otorite ve vicdan konusunda ortaya çıkardığı bulgular çok önemli.

    YanıtlaSil