2. şirince savaşı

sevan nişanyan'a devlet gene sarmış. ikamet ettiği şirince köyünde izinsiz yaptığı inşalar -kendisi için yaptırdığı kaya mezar ve ilyastepe köyü inşası- yüzünden bir sürü dava açmışlar gene. adamın yaptığı iyidir kötüdür, güzeldir çirkindir, doğrudur, yanlıştır'la ilgilenmiyorum (kaldı ki bugüne kadar yaptığı her işe hayranlık duydum). kendi bildiği doğrular uğruna devlete karşı mücadeleye girmesi ve onları vicdanlarıyla karşı karşıya getirmeye çalışması hayranlık verici. bugün konuyla ilgili facebook'a bir yazı eklemiş. ondan bir alıntı:

"Ben masumum, kötüler yıkmaya çalışıyor" savında değilim. Bilerek ve isteyerek devlete savaş açtım. Karşımdaki şeyin bir şer örgütü olduğuna inanıyorum. Bu örgütü hırpalamayı, acze düşürmeyi, otoritesini yıpratmayı yurttaşlık ve insanlık görevi sayıyorum. Elimdeki en güçlü silah alay silahıdır; onu kullanıyorum. Ortadaki insanları vicdanlarıyla korkaklıkları arasında bir seçim yapmaya zorlamak istiyorum. Bunun için de her yaptığım işin eleştirilemeyecek kadar mükemmel olmasına çaba gösteriyorum. "Eh güzel ama o kadar da değil, hataları var" diyebildikleri anda yenilirim; çünkü insanlara korkaklıklarına sığınmaları için bahane vermiş olurum. O yüzden kusursuz olmak zorundayım."
[sevan nişanyan, facebook.com/sirincede-neler-oluyor]