kişisel gelişim mantrası: kendini sik

"nasıl yaşamalı?" diye sorana "kendin ol, kendini bil, kendini sev, kendine güven" demek, sevişmek isteyene "kendini becer" demek gibi. ne var ki eşeyli ürüyoruz. cennet de cehennem de başkalarıdır; insan insanın tanrısıdır ve insan insanın kurdudur; ve hiç bir insan bir ada, kendi başına bir bütün değildir. dünyayı düzeltmek için kendinden başlamak yetseydi ötekine ne hacet, solipsist takılırdık. marifet içgörüyle beraber ötekini kendin gibi simültane duyumsayabilmekte.

4 yorum:

  1. o halde devrime kendinden başka girizgahlı söylemler de yalan. insana insan gerek. değişmek değil dönüştürmek aslolan. başkalarını düzeltme noktasında katılmasam da. sıkı bir eleştiri. iyi bir yazı.

    YanıtlaSil
  2. kendimiz gibi başkalarını değiştirmeli mi ya da düzeltmeli mi orasını bilemem ve haddim değil. ama işe başkalarını anlamaktan başlamak iyi bir kavrayış sağlayabilir.

    teşekkürler. bu arada blogun çok güzel. takipteyim :)

    YanıtlaSil
  3. "kendinden başla girizgahlı" diyecekken bir harf hatasıyla. insancıl kodları anlamak için de farkındalık gerekli. yine başladığımız noktaya dönme tehlikesiyle. "kendini bil, kendini tanı" derler önce. "nosce te ipsum" veya "gnothi seauton" kendimi ararken buldum başkalarını. hep başkalarında rastladım kendime. ouroboros. yaşam çemberi.

    ben teşekkür ederim. ziyaretin için. beğenmene sevindim. umarım iyi vakit geçirirsin.

    YanıtlaSil
  4. hem başlık hem de içerik ne kadar ütopik olmuş!
    ütopik şeyler güzeldir ama =) ( başlığı dahil etmiyorum heh heh ) belki o da güzeldir ama yok öyle bi insanoğlu.daha denenmemiş olsa gerek.
    demekki ütopik şeylerin güzel ya da çirkin olduğunu hiç bilemicez!
    ne fena!

    YanıtlaSil