avrupa haritasındaki değişimler


avrupa'daki siyasi haritanın değişimi böyle gösterilince insan bir yapboz, ne bileyim bir "aldım verdim ben seni yendim" oyunu izliyormuş gibi hissediyor. bu kadar büyük çaplı değişimlerin okulların tarih kitaplarında sadece savaşların tarihleri, aktörleri, zayiatları ve kısa sebep-sonuçlarıyla özetlenmesi üzücü. savaşları ve ardından gelen değişimleri istatistikleştirmek, grafikleştirmek ve maddeleştirmek olaya yabancılaştırıyor. insanın bunlardan kendi başına çıkarım yapabilmesi zor ama şu anki durumun sebepleri tam da bu değişimlerde yatıyor. meraklısına iyi bir zihin alıştırması bu video. nereden bakıldığında göre değişir tabi.

2 yorum:

  1. ya usta diğer öğrencilere yani liseli arkadaşlara işkence etmeye gerek yok.bırak kısa kısa geçsinler.içine girince inan bana çok sıkıcı.bilmem ne sebeplerle kaç bin tane insan ölmüş boşuna diye düşünenlerdenim.neyse bunlardan sınav olmak sıkıcı aslında,belki ondan bu küçük çıkışım :)

    YanıtlaSil
  2. leon, ben de senle tam aynı fikirdeyim ama? tarihi sayılarla tasvirlemek öğrencileri olaydan yabancılaştırıp sıkılmalarına neden oluyor. çıkışını bu yüzden haklı ve anlamlı buluyorum. ama bugün hala boşuna ölümler yaşanıyor. bunun çözümünün olmazsa olmaz bir kısmı geçmişi bilmekten geçiyor. tarih nasıl sıkıcılaşmaktan uzaklaştırılabilir bilmiyorum ama tarihin tekerrür etmesinin daha sıkıcı bir şey olduğu kesin.

    YanıtlaSil