erkan-ı biidrak

"Almanya’daki Türkler için anadilde eğitim isteyen ve “asimilasyon bir insanlık suçudur” diyen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, konu Kürtçe olunca tam karşıt bir tutum alıyor. En son yaptığı konuşmada “Kimse bizden anadilde eğitim beklemesin. Türkiye’nin resmi dili Türçedir” dedi. Daha sonra Kızılcahamam konuşmasında ise şunları söyledi:

“Almanya’da Türkler azınlık, o nedenle anadilde eğitim gibi haklarındann yararlanabilirler. Türkiye’de Kürtler azınlık değil kurucu unsur, o nedenle Kürtçe eğitim olmaz.”

“Asli Unsur” mu “mahkum unsur” mu?

Bu mantıkta diğerinden daha ağır bir çelişki var. Eğer Kürtler gerçekten kurucu unsur ya da asli unsur olarak görülüyorsa, Kürtçenin resmi dil olması gerekir. Asli unsur olmak bunu gerektirir. Ama aslında onların kafasındaki anlayışa göre Türkler “Millet-i Hakime”, Kürtler ise “Millet-i Mahkume”dir. Kürtçe eğitimin kabul edilmemesinin gerçek sebebi budur."
[şamil tan, http://www.durde.org/2010/11/cok-dilli-cok-kulturlu-toplum-ve-egitim-modeli/]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder