Google Blogger'ı Google Blogs yapacakmış

haberlere göre blogger ve picasa temmuz sonunda google blogs ve google photos olacakmış. sebep olarak da her biri kendi başına buyruk çalışan hizmetleri google'ın sosyal hamlelerinin son halkası google plus etrafında toplamak diye tahmin ediliyor. ayrı bir komüniteye, ayrı siteye sahip blogger'ı nasıl google blogs yapacaklar çok merak ediyorum.

beri yandan itiraf etmeliyim ki google plus'ı başarısız bir hamle olarak görmüştüm. hala öyle görüyorum. ancak bu sefer farklı olarak yaptıkları şey, google ekosisteminden bağımsız bir servis kurmak yerine tüm ekosistemi organik olarak birbirine bağlamak. bunu da google plus altında yapıyorlar. zaten sparks, circles, hangouts ile yeni bir sosyal ağ kurulamayacağını söylemiştim. hatta bunların ancak orkut altında, kurulu bir sosyal ağda başarılı olabileceğini söylemiştim. meğer google zaten bunu yapıyormuş. fakat çok daha zor ve tehlikeli bir yolu google markası altında yapmayı seçmişler. bahsettiğimiz şirket mottosu "organize the world‘s information and make it universally accessible and useful" olup neredeyse tamamıyle mühendis kültürü üzerine kurulu bir yapı. orkut gibi başka bir isim altında sosyal hizmet vermek yerine, 10 yıldan fazla bir süredir kafamıza yer etmiş geek imajına uymayan bir dönüşümü tercih etmeleri cesurca.

belki de google varlığını devam ettirebilmek için yaşaması gereken değişimi geç de olsa yaşıyor. ne olursa olsun google'ın bir yanda microsoft ile, diğer yanda apple ile rekabet ederken beri taraftan da facebook'a rakip olmaya çalışmasından hazzetmiyorum. tam bir büyük şirket güdüsü bu. yarın bir başka başarılı şirket ortaya çıkacak ve google onunla da rekabet etmeye çalışacak, google'ın özünde ne iş yaptığı biraz daha muğlaklaşacak.