bakırköy akıl hastanesi'nde gözleri oyulan adam

video şurda:
haber365.com/Video/Arkadasinin_Gozunu_Oydu/

ekşi sözlük'te onlarca izlemeyin tavsiyesi okuyunca sandım ki grafik görüntüler var. ses yok. yatak haricinde yerde kan damlası bile yok. gayet sıradan bir saldırı vakası. bunu da aykırılık olsun diye söylemiyorum. cezaevlerinde bunun kat kat beterini akli dengesi yerinde kimseler yapabiliyor. askerde bile kimi koğuşlarda yatmak daha tehlikeli. 

asıl mevzu şu bence: 
tımarhane koğuşu, cezaevi koğuşu, kışla koğuşu. bu üç mahal arasında bir benzerlik görebiliyor musunuz acaba?

7 yorum:

  1. izledim ve hiç birşey hissetmedim. ekşi sözlükte video hakkında yazılanları okuduğumda midem bulandı ve izlememeye karar verdim fakat sonrasında irademe hakim olamayıp izledim. gerçekten ekşideki betimlemeler ve dikkate çekilen ayrıntılar videonun kendisinden daha korkunç. sürekli tekrarlanan 'izlemeyin' uyarısı da insanın merakını çok celbediyor. öyle ki, o kadar uyarıdan sonra videonun kendisi beni ürkütmediği için kendimden ürktüm. halbuki, ergen abartmasıymış, biraz üzerine düşününce anladım.

    YanıtlaSil
  2. hiç birşey hissetmedim derken, saldırıya uğrayan adam için elbette üzüldüm, empati diye bir şey var. ve de saldırgan için de üzüntü hissettim. akli melekelerini yitirmek de çok acıklı bir durum. duygusuzluğumdan değil, yorumumda ekşi sözlükteki galeyana gelmenin bu videoyu değerlendirdiğini ve 'izlemeyin' uyarılarının videonun daha çok izlenmesine yol açmasının olasılığından bahsetmeye ve bu olasılığı eleştirmeye çalışmıştım aslında.

    YanıtlaSil
  3. yok ben ilk yorumunda ne demek istediğini anlamıştım Adsız :) hakikaten videonun öyle yüzlerce kez izlemeyin uyarısı hak edecek bi tarafı yok. şahsi deneyimlerimden genelin psikolojisini bozacağını sanmıyorum. daha kurban bayramını kutlayalı bir ay bile olmadı :)

    YanıtlaSil
  4. ya, benim ekşideki yorumlardan çıkardığım insana uygulanan şiddetin insanların psikolojisini gerçekten etkilediği, herkesin değil ama çoğunluğun psikolojisini bozabilen bir video ve bu bütün yorumların da provakasyon olduğunu sanmam. insanlar gerçekten kabuslarına girecek kadar etkileniyorlar vahşetten, ama buna denk insanın insana yaptığı vahşetler hergün olmakta. göze ırak olan gönüle de ırak olurmuş atasözü çok doğru sanırım. değersiz, beş para etmez görüşlerim bunlar.

    YanıtlaSil
  5. şu kelimeler çok etkileyici: akıl hastanesi ve gözlerin oyulması. düşüncesi bile insanı ürkütmeye yetiyor.

    aklıma gelen en makul yorum kitlesel his paylaşımı. hani ilk yorumunda "videonun kendisi beni ürkütmediği için kendimden ürktüm" demiştin ya, insanlar bu videoyu izledikten sonra güdüsel olarak diğerleri gibi ürkmesi gerektiğini hissetmiş olabilir. gayet normal bir durum bu. sosyal varlıklarız, içselleştirmek, taklit etmek özümüzde var. dediğin gibi yorumlarda provokasyon yok gibi ama neredeyse kitlesel histeri denecek kadar bir ağız birliği var. bu daha ilginç aslında.

    YanıtlaSil