internette bir gun

Herhangi bir gunde internet basindayken neler yapiyorum, dokumunu sunayim: 
• oncelikle, daha once dinlemedigim ve yeni cikan albumlerle doldurdugum spotify playlistimi acip dinliyorum. Su an listede 6000 kadar sarki dinlenmek icin beni bekliyor.
facebook'a gun içerisinde 2-3 kez girip timeline'i tarayip es dost akrabanin paylastigi fotolari zevkime gore begeniyorum. 5 dk falan suruyor her giris. 
• eski goz agrim eksi sozluk'te takip ettigim basliklara yazilan yeni entryleri okuyorum. Gundeme soyle bir bakiyorum nette onemli neler konuşuluyor diye. Birkac entry okuyorum dunun en begenilenlerinden. 
feedly'de yaklasik 150 feedi tariyor, okuyor veya sonra okumak icin pocket'a sakliyorum. 
• feedly okurken arada bir stumbleupon'a tikliyorum. 10 yil oldu hala bikmadim. Hatta adamlar beni expert yapti gecen aylarda. 50bine yaklasmis begendigim site sayisi. 
• Turk wiki projelerinden birine en az 1 adet katkida bulunuyorum. Yaptigim katki sayisi 1500'u gecti. 
duolingo'da fransizca calisiyorum. Fransizca bir metnin %54'unu anlayabilecek duzeydeymisim. 
pocket'ta okunmayi bekleyen 1200 kadar makale saklamisim. Her gun en az bir makale okuyorum. 
• tum bunlardan vakit kalirsa twitter'da hazirladigim 4000+ uyeli ve cogunlugu edebi, kulturel, siyasi,  bilimsel, teknolojik sitelerden olusan gizli listemi acip sicagi sicagina haber takip ediyorum. 

Hepsi bu. periyodik olarak gezindigim siteler de var. mesela mapcrunch, alkislarlayasiyorum, youtube onerilen videolar... Cogunlukla eski aliskanliklarim devam ediyor. Sadece blog okumayi biraktigimi goruyorum. Millet twitter'da artik. Eski etkilesimler kalmadi buralarda. Bloglarin kopuk ve parcali sosyal sisteminin zorluklarina karsin twitter'in sundugu yekpare sistemin kolayliklarini inkar edemesem de 140 karakterlik kisitlamanin turk twitter aleminde yuzeysel, espirili, kelime oyunlu, one-shot, aforizmik cumleler yazilmasi olarak algilanmasi beni bu mecrada etkileşime girmekten soğutuyor hala. Takipci kasmalara falan hic girmiyorum. Bu yuzden bende ters psikoloji olustu hatta, Ne kadar spame benzer alakasiz takipcim varsa blokladim (Takipcilerimin hepsi itina ile secilmis ozel bir kitledir :)

Herneyse, gecen gmail arsivinde eski blog yorumlarini okurken buldum kendimi. Ne guzel yazmisiz. Nerdeler simdi o bloggerlar? Ne yapiyorlar internete girince? Neler degisti onlar icin şu 3-4 yılda?