yaklaşık üç yıldır kişisel gelişim ile alakalı makaleler okuyorum. en son lisede birkaç kişisel gelişim kitabı -sistem yayıncılık kitaplarıydı sanırım- okuyup oldukça yüzeysel bulduktan sonra bir daha elime sürmediğim bu janra yeniden dönüşümün hikayesini sonra anlatmak isterim.

kişisel gelişim demişken aslında bakadesuyo adlı blogun sahibi Eric Barker'ın tarzından bahsettiğimi belirtmem gerek. Kendisi hayat, iş, aşk ile ilgili tavsiyeleri  verirken bilimsel makalelerden destek alıyor. Yani çiçek böcek vaazı vermiyor, deneylerle kanıtlanmış verileri "hayatta nasıl harika olunur?" süzgecinden geçirerek  sunuyor.

bu zamana kadar okuduklarımdan ben de kendime bir liste çıkardım ve cep telefonumun hatırlatıcısına günlük uyarıcı olarak kaydettim. her gün öğleyin başlayıp 15'er dakika aralıklarla akşama kadar telefonum ötüp bana bir nasihat veriyor. günün koşuşturmacası içerisinde tabiri caizse büyük resmi görmemde bana yardımcı oluyor.

buyrun benim listem:

1. bugün hayatının son günü
2. her insan ile arandaki saygı ve nezaketi koru
3. her şeye merak ile bak
4. çalışırken sadece tek bir şeye odaklan ve acele etme
5. hedeflerin olsun: kendine güven ve kontrol hissi verir
6. değişim için taktikler üzerinde değil hedefler üzerinde düşün
7. hiçbir şey ilerlerme hissinden daha motive edici değildir
8. egzersiz yapmak mutluluk getirir.
9. insanlar sana değil, senleyken onları nasıl hissettirdiğine aşık olur
10 ilişkini geliştirmek için partnerinle heyecan verici şeyler yap
11. kendini başkalarıyla kıyaslama. her gün, dünden biraz daha iyi olmaya çalış
12. daha fazlasını yapmaya çalışma. doğru olanı yap
13. gelişmeni takip etmeye çalışma. senin kanıtın bir şeyler "yapıyor" olman
14. yeni bir alışkanlık kazanmak istiyorsan o alışkanlığı hatırlatacak/yaptıracak bir tetikleyici bul.
15. bir karar vermen gerekiyorsa, bu kararının 10 dakika sonra, 10 ay sonra ve 10 yıl sonra ne sonuca yol açacağını düşün
16. arkadaşlarına anlatabileceğin iyi bir hikaye bırakacak olan şeyi yap
17. tartışmada ilk sinirlenen kaybeder
18. sanki hayatının aşkıyla karşılacakmışsın gibi giyin
19. stresliysen veya endişeliysen dur, bir şey yapma, sakinleşmeye çalış öncelikle
20. sonucun nasıl olacağına endişelenmek yerine her adımda yapılacak şeye odaklan
21. insanı en tatmin eden şey başkalarına maddi-manevi yardım etmektir.
22. birisini yargılarken her zaman o kişi hakkında tam bilgiye sahip olmadığını düşün
23. olumlu duyguların üzerinde odaklan.
24. kötümserliğin çaresi: bu olan şey sürekli değil, yaygın değil ve senin hatan değil
25. iyi ya da kötü: bu da geçecek
26. eğer kendine güvenin yoksa, kendine güvenin varmış gibi davran. bir süre sonra buna alışıyorsun
27. kendine güven en seksi kıyafettir
28. yaptığın şeyler için değil yapmadığın şeyler için pişmanlık duyacaksın
29. yeterince sabredersen insanlar sana iyi taraflarını mutlaka gösterecektir
30 davranışlarını şekillendiren korkuların ver arzularındır
31. eşyaya değil, bir şeyler deneyimlemeye paranı harca.
32. doğru/haklı olma düşüncesini bırak. kendinin nasıl hissettiğine odaklan
33. hatalarını kendini geliştirmek için birer fırsat olarak gör
34. hedeflerin olsun. sekteye uğrasa da hedeflerinden asla vazgeçme
35. hayatta tek önemli şey insanlarla olan ilişkilerin
36. üç şey: dostların olsun, hedeflerin olsun, spor yap

bazı öğütler sorunlu veya yüzeysel görünebilir. açıklayabilirim :)

1 yorum:

  1. selam blogunu çok severek takip ediyorum; bu liste gibi birsey ben de yapsam diyordum; seninki de isimi görür :-)

    YanıtlaSil